Justyna Anisiewicz

Justyna Anisiewicz

Justyna Anisiewicz

doradca żywieniowy – prywatnie jest kobietą, która lubi smacznie ale mądrze zjeść bez obsesyjnego liczenia kalorii:)

Ukończyłam studia podyplomowe w Instytucie Żywności i Żywienia w Warszawie na kierunku: poradnictwo dietetetyczne oraz dwuletnie studium dietetyki w Warszawie.Na bieżąco aktualizuję wiedzę podczas konferencji poświęconych tematyce żywienia. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Prowadzę konsultacje, wywiady żywieniowe, wspólnie z pacjentem układam plan żywieniowy, żeby dieta nie była przykrym obowiązkiem, a nowym lepszym stylem życia.2 letni pobyt w Stanach Zjednoczonych pozwolił mi przyjrzeć się problemowi otyłości, błędach żywieniowych w krajach wysokorozwiniętych.

 

 

 

Dzieciaki śniadanie!

Słowa te chodzą mi po głowie każdego ranka. Mieszkając w Stanach Zjednoczonych, każdego ranka mój teść budził nas tymi słowami, co za mądry człowiek z tego mojego teścia!

Dzisiaj postanowiłam napisać o bardzo ważnej roli śniadania w naszej diecie.

Wyobraź sobie, że Twój organizm jest jak samochód. Wsiadasz do swojego lśniącego, ukochanego, nowego Mercedesa, przekręcasz kluczyk, wrzucasz bieg i nagle Twój samochód odmawia posłuszeństwa! Myślisz…co się dzieje?!Okazuje się, że zapomniałeś zatankować, a rezerwa świeci się od dawna. Niestety czeka Cię wycieczka, ale ta piesza na stacje po paliwo! Tracisz dużo czasu, a jak wiemy czas to pieniądze…

Dokładnie tak samo działa nasz organizm. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Jeżeli chcesz mieć dużo energii, masz pracę fizyczną, bardzo obciążającą umysł lub po prostu chcesz zdrowo się odżywiać ,nie zapominaj o tym posiłku.

Jak mogę Cię jeszcze przekonać do spożywania śniadań?

  • jeżeli jesteś łasuchem to przy śniadaniu możesz trochę pofolgować, organizm Ci to wybaczy!
  • jeżeli pominiesz śniadanie w ciągu dnia będziesz jadł więcej niż normalnie.
  • lepiej czujesz się fizycznie
  • jest Ci ciepło
  • brawo to pierwszy krok do zrzucenia nadprogramowych kilogramów!

Jeżeli zainspirował Cię mój artykuł do wprowadzenia delikatnych zmian w swoim życiu, a nie masz pomysłu na pożywne śniadanie, zapewniam Cię, że Jaś Kuroń na pewno przygotuje coś pysznego i pożywnego. No to dzieciaki śniadanie!

Jeżeli masz do mnie pytania – napisz na forum w dziale „porady żywieniowe”, z przyjemnością odpiszę!

 

 

 

17.06.2013 – BŁONNIK STRAŻNIK TWEJ LODÓWKI

Błonnik, czyli włókno pokarmowe. Zalicza się go do tzw. substancji balastowych, nie ulega on trawieniu w przewodzie pokarmowym przez enzymy przewodu pokarmowego człowieka. Stanowi jednak potrzebny składnik pożywienia regulujący ruchy robaczkowe jelit. Bardzo ważne jest to, że obecność tego składnika w pożywieniu wpływa na zwiększenie objętości pokarmu, a co za tym idzie pokarm taki wypełnia żołądek, likwidując nieprzyjemne uczucie głodu. Przestaniesz w końcu myśleć tylko o jedzeniu J. Błonnik również pobudza perystaltykę jelit, zmniejsza szybkość wchłaniania cukrów, obniża poziom cholesterolu .Jak sam widzisz błonnik ma bardzo dużo zalet, nie wszystkie wymieniłam gdyż nie starczyłoby mi miejsca.

Źródłem błonnika pokarmowego są m.in. produkty zbożowe: otręby zbożowe, naturalne płatki zbożowe, kasze, niełuskany ryż, müsli. Pieczywo razowe i żytnie, nasiona roślin strączkowych oraz warzywa i owoce. Dzienne spożycie błonnika u osób dorosłych powinno wynosić 20-40 g. Zapewne wiesz o tym, że jest możliwość nabycia suplementów zawierających błonnik w postaci sypkiej lub pigułek. Jeżeli zdecydujesz się na przyjmowanie błonnika w takiej formie zwróć uwagę na kilka ważnych zasad:

ü  Suplementacja powinna odbywać się pół godzinny przed posiłkiem nie po posiłku, ponieważ osiągniemy odwrotny efekt-przybieranie na wadze.

ü  W trakcie zażywania błonnika powinno się pić ok. 2 litrów wody dziennie. Jest to bardzo ważne, ponieważ błonnik wiąże wodę i bez odpowiedniej jej ilości pęcznieje i może działać wzdymająco oraz zapierająco.

ü  Nigdy nie przekraczaj dziennego zapotrzebowania, gdyż  zbyt duża ilość może doprowadzić do niedoboru wapnia, żelaza, cynku.

 

Nie mogłabym spać spokojnie gdybym nie napisała przeciwwskazania do stosowania diety wysokobłonnikowej, wszystkie stany zapalne żołądka, dróg żółciowych i jelit, niedobór składników mineralnych, choroby zakaźne, wrzody żołądka. Jeżeli cierpisz na ww. choroby , a mimo wszystko chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat diety błonnikowej radzę zgłosić się na konsultacje do lekarza prowadzącego.

Zachęcam Cię  do najzdrowszej formy spożywania błonnika w codziennej diecie czyli w produktach spożywczych poprzez urozmaiconą dietę.  Oczywiście dla osób, które skorzystają z suplementacji radzę zdrowy rozsądek, umiar i dużo wody J

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress